جوان و جوانه

وبلاگ شخصی

جوان و جوانه

وبلاگ شخصی

جوان و جوانه

وَ إِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بابْصَارِهِمْ لَمَّاسَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَ مَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ
با نام تو ، اغاز میکنیم
تویی که از همه کس به ما نزدیک تری
و تنها فقط تو برایم کافی هستی ...
جوان ، جوان و جوانی ، امید ، اینده ، معنویت ، فرهنگ،اقتصاد و کارافرینی
شنیده شدن ، نیازهای ویژه یک جوان ، توجه جوان ایرانی ،رادیو جوان برای همه جوان دلان ایرانی
ویژه همه ی جوانان با استعداد و با ذوق ایرانی ، رادیو جوان ، نبضی تپنده برای جوان ایرانی
شبکه رادیویی جوان ،
موج FM ، فرکانس 88
شماره پیامک شبکه :
30000881
شماره تماس با شبکه :
02122040000-22050952

منتظر نظرات زیبای شما در پست های وبلاگ هستیم .

اخرين مطالب جوان و جوانه
آخرين نظرات شما در جوان و جوانه
نویسنده
تارنماهاي ويژه جوان و جوانه

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

رحمت للعالمین

۲۵
خرداد

یک نفس با ما نشستی خانه بوی گل گرفت ...

شعبان که می شود بوی سر زلف تو در عالم می پیچد حبیب خدا
شعبان چه مفتخر است که با تو نسبت دارد
شعبان که با "رحمت" و رضوان پوشیده شده،
ماه توست ماه تو که ماه تمامی...
ماه تو که حبیب بزرگترین محبوب عالمی
ماه تو که لطیف و نرم و مهربان و امین و گشاده دستی
ماه تو که رحمت للعالمینی
قرآن را به همین مناسبت دنبال "رحمت" گشتم و دیدم...

  • جوان و جوانه

خدایا
ستایشت میکنم که تنها تویی آرامش بخش وجودم
خدایا
قلبم را آرام ، افکارم را نرم و لطیف و سخنانم را بی کینه و دلنشین ساز تا دوستانم از من رنجیده نشوند .
تو بزرگتر از آنی که فراموش شوی و من حقیرتر از آنم که در یادها بمانم .
اما این تویی که همیشه از من یاد میکنی .
من در ترنم باران لطف تو پر از جوانه می شوم .
فرصت سبز شدن به قلبم ده و مرا از رنج ها رها ساز و به درگاه کبریایی ات ببر ،
ای معبود یگانه ...

(متن ارسالی از سرکارخانم ثریا حبیبی )

  • جوان و جوانه

تولد گلبرگ

۱۰
خرداد

این روزها همه لبخندها بوی تو را میدهند ... ما امیدو جوانی را از تو اموختیم ، تویی که سراسر وجودت پراز امید است ، پر از ایمان به اینده و پر از شور و احساس جوانی،جوانی تو  همانی بود که خدا میخواست . اینک صدای جوانی را از درون تو میشنوم و ارام میگیرم

ای بهترین وجود و ای جوانه ای از نور ...

  • جوان و جوانه

نور علی نور

۰۷
خرداد

سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم همراه با قاریان و حافظان برتر قرانی

 سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم از روز عید مبعث کار خودش را اغاز کرده که در این دوره از مسابقات حدود ۹۸حافظ و قاری از۷۵ کشور در دو رشته حفظ و قرائت به رقابت می پردازند و ۱۵ داور بین‌المللی هم قضاوت دراین مسابقات را برعهده دارند که پنج داور از ایران هستند.

این دوره از مسابقات از 6 تا 12 خرداد  در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی تهران در بزرگراه چمران برگزار خواهد شد و در روز 13 خرداد با دیدار شرکت کنندگان و دست اندرکاران مسابقات قرآنی با مقام معظم رهبری پایان خواهد یافت . 

دوستانی که در تهران حضور دارند هر روز میتوانند از ساعت 16 در سالن حضور داشته باشند . 

این مسابقات به صورت زنده از شبکه رادیویی قران هر روز از ساعت 16:30 همراه با  ویژه برنامه و گزارش هایی نیز از داوری ها، و نمایشگاه دایر در محل برگزاری مسابقات  تهیه و پخش خواهد شد.

 

  • جوان و جوانه

نوشتن و نویسندگی برای رادیو ( 8 ) 

یکی از عوامل مهم در برنامه سازی نویسندگی است؛ نویسنده دارای ذهن خلاق و برخوردار از دانش زبانی و ادبی لازم در امر پیام رسانی و دارای اطلاعات عمومی کافی در زمینه‌های مختلف است. در این بخش از جوان و جوانه به این مبحث  میپردازیم . 

گام اول برای ارائه هر برنامه «ایده» است. هر ایده‌ای چهار رکن اساسی موضوع، هدف، قالب و مخاطب دارد. پس از این مرحله با کمک عوامل برنامه‌ساز ایده به برنامه تبدیل می‌شود. یکی از عوامل مهم در برنامه سازی نویسندگی است؛ نویسنده دارای ذهن خلاق و برخوردار از دانش زبانی و ادبی لازم در امر پیام رسانی و دارای اطلاعات عمومی کافی در زمینه‌های مختلف است.

اما باید توجه داشت نویسندگی برای رسانه‌های صوتی و تصویری با رسانه‌های مکتوب فرق دارد. حتی نویسندگی رادیو با تلویزیون تفاوت‌های بسیاری با هم دارند که یکی از تفاوت‌های شاخص آنها تفاوت در دیدن و شنیدن است؛ زیرا در تلویزیون همزمان با گفتار برای آن‌که مفهوم القا شود تصویرهم تکمیل کننده کلام می‌شود، اما در رادیو با کمک واژه‌ها این کار انجام می‌شود

نویسندگی رادیو مقوله‌ای کاملا تخصصی است، زیرا با مخاطبی که در جاهای مختلف شنونده برنامه است، حرف زده می‌شود. نویسنده رادیو با به‌کارگیری واژه‌ها قدرت تصویرسازی در ذهن مخاطب را پرورش می‌دهد.

  • جوان و جوانه

قلبی از تو

۰۲
خرداد

پیامبری از کنار خانه ی ما رد شد. باران گرفت. مادرم گفت : چه بارانی می آید. پدرم گفت : بهار است. و ما نمی دانستیم باران و بهار نام دیگر آن پیامبر است.

پیامبری از کنار خانه ما رد شد. لباسهای ما خاکی بود . او خاک روی لباسهایمان را به اشارتی تکانید. لباس ما از جنس ابریشم و نور شد و ما قلبهامان را از زیر لباسمان دیدیم.

پیامبری از کنار خانه ی ما رد شد. آسمان حیاط ما پر از عادت و دود بود. پیامبر کنارشان زد. خورشید را نشانمان داد و تکه ای از آن را توی دستهایمان گذاشت.

پیامبری از کنار خانه ی ما رد شد و ناگهان هزار گنجشک عاشق از سرانگشتهای درخت کوچک باغچه روییدند و هزار آوازی را که در گلویشان جا مانده بود به ما بخشیدند و ما به یاد آوردیم که با درخت و پرنده نسبت داریم.

پیامبری از کنار خانه ی ما رد شد. ما هزار درِ بسته داشتیم و هزار قفل بی کلید. پیامبر کلیدی برایمان آورد . اما نام او را که بردیم قفل ها بی رخصت کلید باز شدند.من به خدا گفتم : امروز پیامبری از کنار خانه ما رد شد.امروز انگار اینجا بهشت است.خدا گفت : کاش می دانستی هر روز پیامبری از کنار خانه تان می گذرد و کاش می دانستی بهشت همان قلب توست.

  • جوان و جوانه