جوان و جوانه

وبلاگ شخصی

جوان و جوانه

وبلاگ شخصی

جوان و جوانه

وَ إِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بابْصَارِهِمْ لَمَّاسَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَ مَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ
با نام تو ، اغاز میکنیم
تویی که از همه کس به ما نزدیک تری
و تنها فقط تو برایم کافی هستی ...
جوان ، جوان و جوانی ، امید ، اینده ، معنویت ، فرهنگ،اقتصاد و کارافرینی
شنیده شدن ، نیازهای ویژه یک جوان ، توجه جوان ایرانی ،رادیو جوان برای همه جوان دلان ایرانی
ویژه همه ی جوانان با استعداد و با ذوق ایرانی ، رادیو جوان ، نبضی تپنده برای جوان ایرانی
شبکه رادیویی جوان ،
موج FM ، فرکانس 88
شماره پیامک شبکه :
30000881
شماره تماس با شبکه :
02122040000-22050952

منتظر نظرات زیبای شما در پست های وبلاگ هستیم .

اخرين مطالب جوان و جوانه
آخرين نظرات شما در جوان و جوانه
نویسنده
تارنماهاي ويژه جوان و جوانه

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

جوان ایرانی سلام

۲۴
ارديبهشت

گزارشی پیرامون یک برنامه محبوب و پر مخاطب رادیو در روزهای بی مخاطبی این رسانه

جوان ایرانی سلام» برنامه صبحگاهی رادیو جوان است که اگر ساعت 6:40 تا 8:20 صبح دست‌تان روی موج 88 رادیو بچرخد می‌توانید این برنامه را دنبال کنید. برنامه‌ای صمیمی که همه دست موضوعات را در اختیار شنونده قرار می‌دهد و با انرژی بالا او را به سرکار، دانشگاه، مدرسه و... می‌فرستد. اگر مشتری این برنامه باشید حتما با روند اجرای این برنامه آشنا هستید اما اگر این برنامه را نشنیده‌اید در یک مطلب کوتاه سعی داریم شما را با آیتم‌های مختلف آن آشنا کنیم. ضمن این که لابه‌لای مطالب این پست وبلاگ ،‌ مصاحبه‌ای را هم با عوامل این برنامه گرفته‌ایم و راز موفقیت این برنامه را در تقابل با فاصله گرفتن رادیو با روزهای اوجش چه به لحاظ تعداد شنوندگان و چه به لحاظ کیفیت برنامه‌ها بررسی کرده‌ایم.

از رویداد تا قرار هفت صبح : 

برنامه «جوان ایرانی سلام» این روزها با اجرای خوب «پیمان طالبی» روی آنتن می‌رود. روند اجرای برنامه به این شکل است که بعد از سلام و صبح به خیر اولیه رویدادهای اجتماعی و سیاسی توسط «سمانه مبلغ حسینی» در سین برنامه قرار دارد. مهم‌ترین ویژگی این بخش انتخاب اخبار مهم و کاربردی است که مخاطب را در فاصله زمانی کم در جریان اخبار قرار می‌دهد. بعد از این آیتم موضوع برنامه اعلام می‌شود و از مردم برای حضور در بحث و البته حاضری زدن دعوت می‌شود. ساعت 7:00 قرار عاشقی مخاطبان برنامه است که با یک پیش زمینه آیه الکرسی با ترتیل بسیار زیبا و دلنشین پخش می‌شود.

حاضری‌های با نمک : 

یکی از بخش‌های ثابت برنامه حاضری زدن از نقاط مختلف کشور به وسیله پیامک است. این حاضری شبیه حاضری دوران مدرسه است با این تفاوت که از معلم خبری نیست و خود فرد باید اسم خودش و شهر و دیارش را برای خوانده شدن در برنامه بفرستد. ضمن این که مجری برنامه هم با صبح به خیر گفتن به مردم شهر، صنف کاری و خود فرد جذابیت و نمک زیادی بر پیامک‌های حاضری اضافه می‌کند. بعد از حاضری زدن و پخش نظرات مردم در مورد موضوع برنامه که در گوشه گوشه برنامه پخش می‌شوند، آیتم بعدی رویدادهای ورزشی با اجرای علیرضا صدرایی است. «ورزش‌های پیمانی» هم آیتم بعدی است تا این که هیراد حاتمی با خبرهای اقتصادی نبض بازار را در دست می‌گیرد. 

  • جوان و جوانه

تصویر هفته

۰۹
ارديبهشت

استودیو پخش زنده شبکه جوان 

ساختمان پخش 9 دی معاونت صدا 

برنامه کافه رادیو 

با اجرای مهران دوستی 

تصویری از اجرای برنامه نهم اردیبهشت 94

 

  • جوان و جوانه

گفتگویی زیبا و جذاب به بهانه روز رادیو با پیمان طالبی ، گوینده شبکه رادیویی جوان در جوان و جوانه 

رادیو رسانه لحظه‌هاست

پیمان طالبی : چهارم اردیبهشت روز رادیو را به همه تبریک می‌گویم و به شخصه می‌توانم بگویم زندگی خودم را مدیون رادیو هستم و تا ابد عاشق رادیو می‌مانم . 

*اقای طالبی چطور میشه رسانه مثل رادیو اینقدر پر مخاطبه ؟

شرایط زندگی مردم طوری شده است که کمتر با رسانه‌ها در ارتباط هستند ولی با رادیو می‌توانند در اتوبوس و تاکسی همراه باشند. رادیو مونس و همراه مردم است؛ می‌توان گفت مردم ارتباط خوبی با رادیو دارند و رادیو یک کار روتین است. چراکه رادیو اطلاع رسانی را لحظه به لحظه انجام می‌دهد و می‌تواند به شکل آنی خبرها را در یک برنامه زنده هم پخش کند. 

با توجه به اجرای خودم در برنامه پر مخاطب صبحگاهی رادیویی عکس العمل‌های خوبی از مردم دیدم، اینکه در یک برنامه درباره محیط زیست صحبت کرده و بازخوردهای خوبی از مردم گرفتم، شاید خواستار این هستند که یکی باشد تلنگری به آن‌ها بزند. 

*میشه معیار تسلط یک گوینده رادیویی رو برامون بگین ؟

گوینده باید میکروفن دیده باشد، هر اندازه هم که گوینده دوره دیده باشد، فن بیان بداند، صدای گوینده خوب باشد، تا زمانی که در برنامه زنده قرار نگیرد، نمی‌تواند حضور موفقی داشته باشد.

 

پس باید تجربش خیلی زیاد باشه 

بله ، تجربه مسئله بسیار مهمی است باید با شنونده همزاد پنداری کنیم، شعاری صحبت نکرده و با زبان خود مردم با آن‌ها صحبت کنیم. 

*معیار یک برنامه رادیویی خوب چطور ، بخصوص در شبکه جوان ؟

 ابتدا محتوای برنامه حرف اول را می‌زند و مسئله بعدی فرم برنامه است که چطور و چگونه ساخته شده را ارائه دهیم. 

* از خاطرات تلخ و شیرین رادیویی برامون بگید 

جمله به جمله حرف زدن در رادیو خاطره است. به نظرم رادیو رسانه لحظه‌هاست، یکی از خاطرات شیرینی که در این چند سال برایم رخ داد، در یک برنامه با کارشناس برنامه صحبت می‌کردیم، در طول این 10 دقیقه کارشناس در مورد چگونگی و ویژگی‌های پیراهن و تنوع رنگی آن و نوع دوخت و دوز صحبت می‌کرد که من به اشتباه پیراهن را تیر آهن شنیده !!! و با گفته‌های او مخالفت می‌کردم که این گفتگو تا مدتی باعث خنده و شادی دوستان بود. laugh

  • جوان و جوانه

4 اردیبهشت ماه ، روز رادیو گرامی باد 

معاون صدا به مناسبت ۴ اردیبهشت روز رادیو، پیامی به همکارانش داد و در آن به ۷۵ سال زحمت صادقانه در این رسانه شنیداری ادای احترام کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«به نام خدا

همکاران گرامی، خواهران و برادران ارجمند

سلام علیکم

رادیو، با فرارسیدن چهارم اردیبهشت سال جاری، ۷۵ ساله می شود و این در حالی است که رادیو امروزه با تمرکز بر روی موضوعات مختلف توانسته است به همت شما همکاران هنرمند، ۱۴ شبکه رادیویی عمومی، اختصاصی و تخصصی را به صورت ملی و فراملی در اختیار تمام پارسی‎زبانان قرار دهد.

شناخت ذائقه رسانه‎ای مخاطبان در حالی سرلوحه شبکه‎‎های رادیویی قرار گرفته است که رادیو همچنان به عنوان رسانه‎ای پر مخاطب در سپهر رسانه‎ای کشور می‎درخشد، لذا برای تداوم حیات خود نیازمند بهره‎گیری از نیروهای انسانی توانمند و قدر است.

این رسانه فراگیر در طی چند دهه گذشته راوی صادق مهمترین تحولات معاصر ایران و جهان بوده است. به نحوی که علیرغم توسعه و گسترش رسانه‎های نوین،ساعت زندگی خیلی از مردم، هنوز با رادیو تنظیم شده و پیوند میان مخاطبان و این رسانه گرم، هر روز ناگسستنی تر می‎شود.

به تعبیری مدیریت فرهنگی جامعه با محور گسترش دین، اخلاق، امید و آگاهی که همواره مورد تاکید ریاست محترم سازمان بوده، تاکنون به نحو شایسته در معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران اعمال شده‎است.

از سویی باید توجه داشت که در دنیای رسانه‎ای امروز، هر روز شاهد تولد و تجلی رسانه‎های جدید هستیم، خصوصا آنکه با توسعه دانش IT و گسترش فناوری‎ در تلفن‎های همراه، شیوه اطلاع‎رسانی نیز دستخوش تحولات بنیادین شده‎است. اما علیرغم این همه اتفاقات خوب که جزو جدایی ناشدنی حرکت متعالی دانش رسانه‎ای است، رادیو همچنان پیشرو در این عرصه است.

  • جوان و جوانه