جوان و جوانه

وبلاگ شخصی

جوان و جوانه

وبلاگ شخصی

جوان و جوانه

وَ إِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بابْصَارِهِمْ لَمَّاسَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَ مَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ
با نام تو ، اغاز میکنیم
تویی که از همه کس به ما نزدیک تری
و تنها فقط تو برایم کافی هستی ...
جوان ، جوان و جوانی ، امید ، اینده ، معنویت ، فرهنگ،اقتصاد و کارافرینی
شنیده شدن ، نیازهای ویژه یک جوان ، توجه جوان ایرانی ،رادیو جوان برای همه جوان دلان ایرانی
ویژه همه ی جوانان با استعداد و با ذوق ایرانی ، رادیو جوان ، نبضی تپنده برای جوان ایرانی
شبکه رادیویی جوان ،
موج FM ، فرکانس 88
شماره پیامک شبکه :
30000881
شماره تماس با شبکه :
02122040000-22050952

منتظر نظرات زیبای شما در پست های وبلاگ هستیم .

اخرين مطالب جوان و جوانه
آخرين نظرات شما در جوان و جوانه
نویسنده
تارنماهاي ويژه جوان و جوانه

جوان ایرانی سلام

پنجشنبه ارديبهشت ۲۴ ۱۳۹۴

گزارشی پیرامون یک برنامه محبوب و پر مخاطب رادیو در روزهای بی مخاطبی این رسانه

جوان ایرانی سلام» برنامه صبحگاهی رادیو جوان است که اگر ساعت 6:40 تا 8:20 صبح دست‌تان روی موج 88 رادیو بچرخد می‌توانید این برنامه را دنبال کنید. برنامه‌ای صمیمی که همه دست موضوعات را در اختیار شنونده قرار می‌دهد و با انرژی بالا او را به سرکار، دانشگاه، مدرسه و... می‌فرستد. اگر مشتری این برنامه باشید حتما با روند اجرای این برنامه آشنا هستید اما اگر این برنامه را نشنیده‌اید در یک مطلب کوتاه سعی داریم شما را با آیتم‌های مختلف آن آشنا کنیم. ضمن این که لابه‌لای مطالب این پست وبلاگ ،‌ مصاحبه‌ای را هم با عوامل این برنامه گرفته‌ایم و راز موفقیت این برنامه را در تقابل با فاصله گرفتن رادیو با روزهای اوجش چه به لحاظ تعداد شنوندگان و چه به لحاظ کیفیت برنامه‌ها بررسی کرده‌ایم.

از رویداد تا قرار هفت صبح : 

برنامه «جوان ایرانی سلام» این روزها با اجرای خوب «پیمان طالبی» روی آنتن می‌رود. روند اجرای برنامه به این شکل است که بعد از سلام و صبح به خیر اولیه رویدادهای اجتماعی و سیاسی توسط «سمانه مبلغ حسینی» در سین برنامه قرار دارد. مهم‌ترین ویژگی این بخش انتخاب اخبار مهم و کاربردی است که مخاطب را در فاصله زمانی کم در جریان اخبار قرار می‌دهد. بعد از این آیتم موضوع برنامه اعلام می‌شود و از مردم برای حضور در بحث و البته حاضری زدن دعوت می‌شود. ساعت 7:00 قرار عاشقی مخاطبان برنامه است که با یک پیش زمینه آیه الکرسی با ترتیل بسیار زیبا و دلنشین پخش می‌شود.

حاضری‌های با نمک : 

یکی از بخش‌های ثابت برنامه حاضری زدن از نقاط مختلف کشور به وسیله پیامک است. این حاضری شبیه حاضری دوران مدرسه است با این تفاوت که از معلم خبری نیست و خود فرد باید اسم خودش و شهر و دیارش را برای خوانده شدن در برنامه بفرستد. ضمن این که مجری برنامه هم با صبح به خیر گفتن به مردم شهر، صنف کاری و خود فرد جذابیت و نمک زیادی بر پیامک‌های حاضری اضافه می‌کند. بعد از حاضری زدن و پخش نظرات مردم در مورد موضوع برنامه که در گوشه گوشه برنامه پخش می‌شوند، آیتم بعدی رویدادهای ورزشی با اجرای علیرضا صدرایی است. «ورزش‌های پیمانی» هم آیتم بعدی است تا این که هیراد حاتمی با خبرهای اقتصادی نبض بازار را در دست می‌گیرد. 

گزینه‌های روی میز : 

محبوب‌ترین آیتم، «گزینه‌های روی میز» است که فردی با توجه به مسائل روز و البته موضوع برنامه در خصوص حل مشکلات گزینه روی میز می‌گذارد. جدا از متن طنز قوی، اشتباه ادا کردن بعضی کلمات توسط «محمدرضا قلم‌بر» گوینده این آیتم و تصحیح آن توسط صدای عصبانی، بر جذابیت این بخش افزوده است. معمولا در انتهای «گزینه‌های روی میز» پیمان طالبی مورد عنایت قرار می‌گیرد. یکی به خاطر قرار دادن کارت سوختش به منظور دلجویی از مردم و دیگری نام فامیلی او و شباهت‌اش به اسم میوه که محل شوخی است. مثلا گفته می‌شود ما اینجا طالبی داریم که پروژه عمرانی انجام می‌دهد، تا حالا دیده بودین یک طالبی پروژه عمرانی انجام دهد!

نبض آب و هوا و سلام به امام رضا(ع) :

بعد از «گزینه‌های روی میز» نبض آب و هوا توسط مهندس اصغری همان کارشناس صمیمی تلویزیونی گرفته می‌شود. در کنار این بخشی تحت عنوان «سلام عرض شد» روی آنتن می‌رود که مجری برنامه با سلام کردن به مسئولان به حالت طنز به یکسری اتفاقات روز کشور می‌پردازد و اغراق می‌کند. انگار که آن‌ها را تایید می‌کند ولی در لفافه نقد می‌کند. آیتم بعدی با نزدیکی به ساعت 8 قرارثابت و سلام به امام رضا(ع) است که با اجرای زیبای «بهروز رضوی» و «وحید جلیل‌وند» دل‌ها را عازم مشهد الرضا و صحن‌های حرم مطهر می‌کند. بعد از این آیتم هم خواندن حاضری‌ها و پخش تماس‌ها و برنامه ادامه دارد.گفتنی است جدای از این آیتم‌ها برای هر کدام از بحث‌های برنامه از کارشناسان مجرب راهنمایی گرفته می‌شود که به عنوان مثال در بحث روانشناسی از خانم دکتر دارینی، بحث محیط زیست خانم دکتر جواهریان، کسب و کار اینترنتی مهندس نقره‌کار، مسائل بازیابی دکتر درگی و دیگر کارشناسان استفاده می‌شود. البته گزارش سطح شهر هم بعضا روی آنتن می‌رود که مسئولیت آن بر عهده خانم آذری است . 

 


*با تشکر از بازدید شما . هر گونه استفاده از متون و تصاویر این وبلاگ ممنوع میباشد . *
  • ۹۴/۰۲/۲۴
  • ۳۹۰۶ نمايش
  • جوان و جوانه

نظرات شما (۳)

سلام 
من از استرالیا به رادیو جوان گوش میدم 
ولی در گذشته ١٣٨٧ مجری خانم فاطمه قداقتی برنامه صبحگاهس را اجرا میکرد ولی الان هیچ خبری از ایشان نیست
لطفا زمان و اسم برنامه های این مجری بزرگ و خوش صدا را به ما بگویید
تشکر
من الله التوفیق
  • مریم اکبری
  • سلام من آموزگارپایه چهارم خواستم ازاجرای فوق العاده این دومجری بزرگوارتشکرکنم من هرروزصبح ازداخل ماشین یکی ازشنوندگان پروپاقرص این برنامه هستم.انشا..این برنامه همیشه موفق وپابرجاباشه.
  • مریم پورعابدینی
  • سلام
    برنامه توپیه
    دسته تک تکه عوامل محترم برنامه درد نکنه
    پاسخ :
    سلام 
    همیشه برنامه های صبحگاهی سختی های خاص خودشو داره ... 
    و البته اگه انرژی بالای  گوینده و عوامل بهش تزریق بشه اصلا اون حس نمیشه ... 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">