جوان و جوانه

وبلاگ شخصی

جوان و جوانه

وبلاگ شخصی

جوان و جوانه

وَ إِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بابْصَارِهِمْ لَمَّاسَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَ مَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ
با نام تو ، اغاز میکنیم
تویی که از همه کس به ما نزدیک تری
و تنها فقط تو برایم کافی هستی ...
جوان ، جوان و جوانی ، امید ، اینده ، معنویت ، فرهنگ،اقتصاد و کارافرینی
شنیده شدن ، نیازهای ویژه یک جوان ، توجه جوان ایرانی ،رادیو جوان برای همه جوان دلان ایرانی
ویژه همه ی جوانان با استعداد و با ذوق ایرانی ، رادیو جوان ، نبضی تپنده برای جوان ایرانی
شبکه رادیویی جوان ،
موج FM ، فرکانس 88
شماره پیامک شبکه :
30000881
شماره تماس با شبکه :
02122040000-22050952

منتظر نظرات زیبای شما در پست های وبلاگ هستیم .

اخرين مطالب جوان و جوانه
آخرين نظرات شما در جوان و جوانه
نویسنده
تارنماهاي ويژه جوان و جوانه

۱۳ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

یلدا

۲۹
آذر

 یلدا نام فرشته ای است ، بالا بلند ، با تن پوشی از شب و دامنی از ستاره .

یلدا نرم نرمک با مهر آمده بود ، با اولین شب پاییز و هر شب ردای سیاهش را قدری بیشتر بر سر آسمان می کشید تا آدم ها زیر گنبد کبود آرام تر بخوابند .

یلدا هر شب بر بام آسمان و در حیاط خلوت خدا راه می رفت و لا به لای خواب های زمین لالایی اش را زمزمه می کرد . گیسوانش در باد می وزید و شب به بوی او آغشته می شد .

یلدا شبی از خدا پاره ای آتش قرض گرفت . آتش که می دانی ، همان عشق است . یلدا آتش را در دلش پنهان کرد تا شیطان آن را ندزدد . آتش در یلدا رشد کرد ...

  • جوان و جوانه

سومین جشنواره جوانه شبکه رادیویی جوان در حال داوری اثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره بسر میبرد . 

با توجه به اثار ارسالی و بخش های گوناگون ارسال اثار ، ابتدا اثار ارسالی با همکاری تهیه کنندگان و سردبیران شبکه رادیویی جوان تفکیک شد و سپس اثار به مرحله داوری نهایی رسید . در مرحله نهایی داوران معرفی شده هر بخش تنها اثار راه یافته به داوری نهایی ان بخش را مورد داوری خود قرار میدهند و نفراتی که بالاترین معیارها را در داوری بدست اورند به عنوان کاندیدا تا هفته دوم دی ماه معرفی خواهند شد . 

اثار ارسالی به جشنواره سوم جوان و رادیو ( جوانه ) به تفکیک 

  • جوان و جوانه
کلیپی از
مراحل تدارک جشنواره جوان و رادیو شبکه جوان و برگزاری اختتامیه جشنواره 

 

  • جوان و جوانه
نوشتن و نویسندگی رادیویی (7) 
 

مهم ترین موضوعاتی که در این بخش داریم : 

اصلاح متون رادیویی ، مهم ترین غیر معیارها در نویسندگی متون برای شبکه جوان ، بخش های مختلف متون رادیویی ، کاربرد کلمه ها و افعال در متون رادیویی 

  • جوان و جوانه

ایستگاه

۲۰
آذر

قطاری که به مقصد خدا می رفت٬ لختی در ایستگاه دنیا توقف کرد و پیامبر رو به جهان کرد  و گفت : مقصد ما خداست، کیست که با ما سفر کند؟ کیست که رنج و عشق توامان بخواهد؟ کیست که باور کند دنیا ایستگاهی است تنها برای گذشتن؟   

قرن ها گذشت اما از بیشمار آدمیان جز اندکی بر آن قطار سوار نشدند. از جهان تا خدا هزار ایستگاه بود. در هر ایستگاه که قطار می ایستاد،کسی کم می شد. قطار می گذشت و سبک می شد. زیرا سبکی قانون راه خداست. قطاری که به مقصد خدا می رفت٬ به ایستگاه بهشت رسید.  

پیامبر گفت:‌ اینجا بهشت است.  مسافران بهشتی پیاده شوند. اما اینجا ایستگاه آخرین نیست . 

مسافرانی که پیاده شدند٬ بهشتی شدند. اما اندکی، باز هم ماندند،قطار دوباره راه افتاد و بهشت جا ماند. آنگاه خدا رو به مسافرانش کرد و گفت:درود بر شما٬ راز من همین بود. 

آن که مرا می خواهد٬ در ایستگاه بهشت پیاده نخواهد شد و آن هنگام که قطار به ایستگاه آخر رسید،   

دیگر نه قطاری بود و نه مسافری ...

  • جوان و جوانه

رئیس شورای نظارت بر صداوسیما از شبکه رادیویی جوان تقدیر کرد 

رئیس شورای نظارت بر صداوسیما با ارسال نامه ای به عزت اله ضرغامی رئیس رسانه ملی ازموفقیت مدیران وبرنامه سازان شبکه رادیویی جوان در جشنواره اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیا واقیانوسیه ABU وکسب دوجایزه توسط برنامه های کافه رادیو وما بازیگریم تقدیر کرد. 

رئیس شورای نظارت بر صداوسیما با ارسال نامه ای به رئیس رسانه ملی ازموفقیت مدیران وبرنامه سازان شبکه رادیویی جوان در جشنواره اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیا واقیانوسیه  ABU وکسب دوجایزه توسط برنامه های کافه رادیو و ما بازیگریم تقدیر کرد.

گفتنی است : در اجلاس عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه  ABU که در هانویی ویتنام برپا شد، برنامه "کافه رادیو" با اجرای"مهران دوستی وتهیه کنندگی مهدی شاهرضایی دربخش برنامه های  شخصیت‌محور و" ما بازیگریم" به تهیه‌کنندگی "عباس پیری"  دربخش برنامه‌های تعاملی از تولیدات رادیو جوان عنوان برنامه برتر جایزه   ABU 2013  راکسب کردند.  

  • جوان و جوانه

پس از پایان داوری اولیه اثار ارسالی به دبیرخانه سومین  جشنواره جوانه توسط همکاران شبکه ، اثار داوری اولیه شده و در بخش های مختلف دسته بندی و اینک کار داوری نهایی ان انجام میشود . 

در طی این مدت اثار راه یافته به داوری نهایی توسط داوران معرفی شده داوری شده و نفراتی که بالاترین معیارهای داوری را در مجموع امتیازات داشته باشند به عنوان کاندیدای دریافت جوایز مشخص خواهند شد . 

شرکت کنندگان توجه نمایند که : درصورتیکه امتیازات در یک بخش برابر باشد یا تعداد نفرات کمتری معیارهای داوری نهایی را دارا باشند امکان دارد تعداد کاندیدای معرفی شده در یک بخش از 10 نفر بیشتر و یا کمتر باشد . 

معرفی داوران نهایی سومین جشنواره  جوانه و اولین جشنواره بین المللی جوانه  


  • جوان و جوانه

معرفی داوران جشنواره دوم جوانه 

اعلام اسامی داوران سومین جشنواره جوانه تا 16 اذر ماه 

داوری اثار رسیده به جشنواره با توجه به حجم اثار ارسالی کاری سخت است و مهم ترین بخش جشنواره میباشد . 

  • جوان و جوانه

فرشته تصمیمش را گرفته بود، پیش خدا رفت و گفت : 

خدایا می خواهم زمین را از نزدیک ببینم. اجازه می خواهم و مهلتی کوتاه. دلم بی تاب تجربه ای زمینی است . خدا درخواست فرشته را پذیرفت.

فرشته گفت: تا بازگردم بال هایم را اینجا می سپارم این بال ها در زمین چندان به کارم می آید .

خداوند بال های فرشته را بر روی پشته ای از بال های دیگر گذاشت و گفت: بال هایت را به امانت نگه می دارم اما بترس که زمین اسیرت نکند زیرا که خاک زمینم دامنگیر است .

  • جوان و جوانه

یک روز پاییزی در گفتگویی ویژه با گوینده شبکه جوان

او کسی نیست بجز 

  • جوان و جوانه

تجربه هایی در نویسندگی رادیویی (6 ) 

اشنایی با ویژگی های زبان و اصول اون و اینکه ویژگی های کاربردی زبان در رسانه ای مانند رادیو یکی از مسائلی هست که یک نویسنده باید برای نوشتن متن خودش در رادیو اونها رو بدقت بشناسه و بکار ببره . 

در این بخش با همدیگه به نکات مهمی در مورد زبان ، زبان رسانه و اهمیت اون ، و اینکه انواع نوشته چند بخش اصلی داره صحبت میکنیم . 

بعد از اون در بخش های دیگه بیشتر به افعال در نوشتن رادیویی و جملاتی کاربردی در نوشتن متن برای شبکه رادیویی جوان میپردازیم 

در میان این بخش نکته هایی از کارگاه ویرایش متون رادیویی در ساختمان شهدای رادیو هم اضافه شد . 

  • جوان و جوانه

با حضور معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران و جمعی از کلیه مخاطبین،برنامه سازان و عوامل شبکه رادیویی جوان،شرکت کنندگان در جشنواره و مهمانان ویژه مراسم

23 دی ماه 1392

تهران - تقاطع بزرگراه شهید همت - بزرگراه شیخ فضل اله نوری - برج میلاد -

سالن همایشهای بین المللی برج میلاد 

کلیه مشخصات درخواستی را بطورکامل وارد نمایید . 

دقت شود ثبت نام هر فرد به صورت انفرادی و با کد ملی وی میباشد . درصورتیکه به همراه شما افراد دیگری هم قصد شرکت دارند ضروری است مشخصات و کد ملی هریک از همراهان خود را در سامانه ثبت نام وارد کنید .

در پایان ثبت نام کد رهگیری به شما تعلق میگیرد که این کد را تا پایان اعلام اسامی شرکت کنندگان جهت دریافت کارت حضور نزد خود نگه دارید . 

برای ورود به سامانه روی تصویر کلیک نمایید . 


  • جوان و جوانه

در همه حال

۰۲
آذر

تو را می ستایند، فریب نخور . به تو خیانت می کنند ، تو نکن. 

تو را نکوهش می کنند، شکوه نکن ، همه مردم تو را نیک می خوانند ، مسرور نباش.

از تو بد می گویند، اندوهگین نباش ، آنگاه تو از ما خواهی شد. 

امام باقر (ع)

  • جوان و جوانه