گفتگو و مصاحبه جوان / پوست اندازی در شبکه جوان
يكشنبه مهر ۱۴ ۱۳۹۲
مدیریت رادیو جوان در گفتگویی ویژه ، در پاسخ به وجود برخی نظرها در مورد عملکرد مدیریتی خویش نکات قابل تاملی را مطرح نمودند .
*با تشکر از بازدید شما . هر گونه استفاده از متون و تصاویر این وبلاگ ممنوع میباشد . *
همه چیز تازه از شبکه رادیویی جوان در این گفتگو
همراه با مدیران شبکه جوان
به جهت تنظیم اختصاصی گفتگوهرگونه برداشتن متون ممنوع میباشد .
مهندس احمد پور و دیگر مدیران دیگر این شبکه در این گفتگو سوالات بسیاری را پاسخ دادند که بعضی از انها بسیار جای تامل دارد .
بسیاری از سوال ها و پاسخ های دیگر به صورت خصوصی بودند که در این خصوص بیشتر سوالهای عمومی در اینجا مطرح میشوند :
مدیر رادیو جوان ، در پاسخ به این پرسش ما مبنی بر اینکه آیا تولیدات رادیو جوان هم تحت تاثیر مشکلات مالی سازمان صدا و سیما قرار میگیرد؟ گفت :
ما در رادیو جوان به ساخت برنامههای کم هزینه عادت کردهایم و از این جهت دچار مشکل نشدهایم .
وی همچنین در پاسخ به این پرسش درباره لزوم حمایت از هنرمندان پیشکسوت و مطرح در رادیو و اینکه تا چه میزان تلاش میکنند این هنرمندان را در رادیو نگه دارند ؟ گفت :
مجری، تهیهکننده، گوینده و گزارشگر سرمایههای یک رادیو محسوب میشوند؛ طبیعی است که کسی نمیخواهد سرمایههای خودش را از دست بدهد .
او همچنین با اشاره به اینکه در رادیو جوان مجری مطرح کم نداریم، خاطرنشان کرد :
هر جایی که احساس کنیم نیاز هست، از مجریان مطرح دیگر نیز استفاده خواهیم کرد.
گفتگو تا انجا پیش رفت که این بخش میتواند جواب ناگفته خیلی ها باشد :
حرکتی مبنی بر رفتن گوینده ای خاص از جانب ما نبوده است
هر کسی که به رادیو جوان آمده، با دعوت شبکه بوده است
و هر کسی هم که از این تیم جدا شده است 90 درصد این جدایی به دلایل شرایط زندگیاش بوده است.
اما به طور کلی رادیو جوان 100 درصد از هنرمندان محبوب حمایت میکنند.
مدیر رادیو جوان در پاسخ به این پرسش ما مبنی بر اینکه آیا رادیو جوان تحت تاثیر مشکل بودجه قرار نگرفته است و در مواردی از ایدههایش صرف نظر نمیکند؟ گفت:
ما به ساختن برنامههای رادیویی کم هزینه در رادیو عادت کردهایم و از این جهت دچار مشکل نشدهایم.
از طرفی ایدهای هم نداشتهایم که به خاطر مسائل مالی از آن صرف نظر کنیم.
همه ما باید صرفه جویی کنیم ولی در رادیو هنوز با چنین مشکلی مواجه نشدهایم البته مسائل مالی وجود دارد
ولی سعی میکنیم در جریان برنامه سازی مشکل بودجه را دخیل نکنیم.
هرچند مراودات تیم رادیو جوان به شهرهای مختلف کاهش پیدا میکند
اما به طور کلی تنها شبکهای هستیم که در همه استانها گزارشگر داریم
همچنین احمد پور ، از اضافه شدن 38 عنوان برنامه جدید به شبکه رادیویی جوان خبر داد و به ما گفت:
به طور کامل 40 درصد از برنامههایمان نو
شدهاند و 60 درصد مابقی نیز مورد اصلاح
قرار گرفتند؛ البته برنامههایی که در رادیو جوان برند محسوب میشوند، تلاش
کردهایم آنها را حفظ کنیم.
از طرفی در خصوص چیدمان مجریان تلاش کردهایم از همه سرمایههای شبکه رادیو جوان و به طور کلی رادیو استفاده کنیم.
احمدپور با توجه به اینکه زبان رادیو جوان نسبت به سایر شبکهها متفاوت است،یادآور شد:
تنها شبکهای هستیم که براساس
مخاطبانش کار میکند و در آن جوانان با نوع
و گویش خاص خودشان صحبت میکنند .
در این جلسه که با حضور همه مدیران گروههای شبکه در سازمان برگزار شد احمدپور در ادامه
درخصوص تغییرات اساسی برنامههای رادیو جوان و علت آن توضیح داد:
رادیو جوان در شرف پوستاندازی مجدد
است. سال 91 در آذر ماه بود که شورای راهبردی شبکه جوان به این نتیجه رسید که برای اینکه این شبکه مخاطبان خود را حفظ کند نیاز به طراحی جدیدی دارد به همین دلیل برنامه سه سالهای را طراحی کرد و یکی از دلایل آن انعطافپذیری بالایی بود که در شبکه برای شروع چنین حرکتی به وجود آمد همچنین مشاوران زیادی برای همکاری برنامههای جدید حضور داشتند.
احمدپور در ادامه تاکید کرد که در برنامههایی که از قبل در شبکه بودند و به عنوان برند محسوب میشوند نیز تغییراتی دادهایم.
وی همچنین از راهیابی دو برنامه رادیو جوان تحت عنوان «ما بازیگریم» و «کافه رادیو» به جشنواره «ای بی یو» خبر داد.
همانطور که در جوان و جوانه در مورد ایده های رسیده به شبکه و ساختن برنامه های تازه و موافقت طرح و برنامه شبکه صحبت کردیم
احمدپور در بخش دیگری از صحبتهایش به 38 عنوان برنامه جدید که از یازدهم مهرماه وارد کنداکتور این شبکه شده اند ، اشاره کرد و گفت:
همه عوامل برنامهسازان در ساخت این برنامهها کمکهای زیادی کردند و طرحهایی را ارائه دادند که از 186 طرحی که ارائه شد و همه برنامه سازان در این اتفاق سهیم بودند برای اینکه اتفاق بزرگی را رقم بزنند 62 طرح انتخاب شد و این 62 طرح به مدت 675 ساعت مورد کارشناسی و ارزیابی قرار گرفت که از میان این 62 عنوان برنامه 38 عنوان برنامه جدید وارد کنداکتور شبکه رادیو جوان شد. ضمن اینکه سایر برنامهها هم اصلاحیه داشتند.
مدیر رادیو جوان با جدیت تمام اعلام کرد که این 38 عنوان برنامه جدید از موسیقی محور گرفته تا طنز، ورزشی، برنامههای ادبی جدید، دفاع مقدسی، شخصیت محور و همچنین برنامهای ویژه امام زمان(عج)، حجم 40 درصدی از برنامههای رادیو جوان را تشکیل می دهند.
مدیر شبکه رادیویی جوان در خصوص همکاری برنامهسازان برای ساخت این برنامههای جدید گفت:
اگر اعتماد برنامهسازان و مدیریت این مجموعه نبود قطعا این برنامهها و این اقدام اتفاق نمیافتاد و نکتهای که قابل توجه است این است که رادیو جوان به دنبال تنوع در فرم ، چیدمان انعطافپذیر و محتوای برنامههاست.
احمدپور همچنین با اشاره به اینکه بر اساس اولویتها برنامهسازی کردهاند، به ما گفت:
طبق نظرسنجیهایی که پیش از این داشتهایم و همچنین با استفاده از نظرات اساتید و کارشناسان در رسانهها این تغییرات را در برنامههای رادیو جوان اعمال کردهایم .
در ادامه مدیران گروه های مختلف شبکه جوان شروع به گفتگو کردند
یدالله گودرزی، مدیر گروه فرهنگ درخصوص تغییرات برنامهی «کافه رادیو» - یکی از برنامههای بِرَند رادیو جوان به ما گفت:
برنامههایی در رادیو جوان داشتهایم که معروف شدهاند از جمله آنها میتوان به کافه رادیو اشاره کرد که برخی از مکانهای تفریحی نیز تحت عنوان این برنامه انتخاب شدهاند.
در نتیجه این برنامه را میخواهیم حفظ کنیم.
اما این برنامه تغییراتی داشته است و آن اینکه روزهای پنجشنبه در خارج از استودیو پخش خواهد شد. نگاهمان را بیشتر به سمت میراث فرهنگی کشورمان سوق خواهیم داد.
این برنامه همچنین زمان پخش خود را تغییر داده است و به ساعت 21 منتقل شده است.
اولین برنامه کافه رادیو نیز از موزه رادیو پخش شد .
حفاظت از زبان فارسی نیز به عنوان یک راهبرد است و از این به بعد قرار است رادیو جوان کاربرد الفاظ خارجی را کمتر کند و امیدواریم این اتفاق با مشارکت فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی اتفاق بیفتد
انچه خواندید سخنان مدیریت شبکه رادیویی جوان و مدیر گروه جوان و فرهنگ شبکه جوان بود .
صادقانه ، ساده و صریح به بیان ان پرداختیم
قضاوت بر عهده شماست ...
*با تشکر از بازدید شما . هر گونه استفاده از متون و تصاویر این وبلاگ ممنوع میباشد . *
- ۹۲/۰۷/۱۴
- ۶۸۱ نمايش