جوان و جوانه

وبلاگ شخصی

جوان و جوانه

وبلاگ شخصی

جوان و جوانه

وَ إِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بابْصَارِهِمْ لَمَّاسَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَ مَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ
با نام تو ، اغاز میکنیم
تویی که از همه کس به ما نزدیک تری
و تنها فقط تو برایم کافی هستی ...
جوان ، جوان و جوانی ، امید ، اینده ، معنویت ، فرهنگ،اقتصاد و کارافرینی
شنیده شدن ، نیازهای ویژه یک جوان ، توجه جوان ایرانی ،رادیو جوان برای همه جوان دلان ایرانی
ویژه همه ی جوانان با استعداد و با ذوق ایرانی ، رادیو جوان ، نبضی تپنده برای جوان ایرانی
شبکه رادیویی جوان ،
موج FM ، فرکانس 88
شماره پیامک شبکه :
30000881
شماره تماس با شبکه :
02122040000-22050952

منتظر نظرات زیبای شما در پست های وبلاگ هستیم .

اخرين مطالب جوان و جوانه
آخرين نظرات شما در جوان و جوانه
نویسنده
تارنماهاي ويژه جوان و جوانه

رادیو نوشت / قصه رادیوی 74 ساله

شنبه ارديبهشت ۶ ۱۳۹۳

بیاییم چشمانمان را ببندیم و به رادیویی فکر کنیم که 74 سال پیش در ایران متولد شد و به مردمان سرزمین مان بیندیشیم که با ورود این رسانه به ایران چطور با دنیای عجیب و غریب این جعبه جادویی رو به رو شدند.

  بدون تردید این دنیا آن قدر برایشان هیجان انگیز بود که علاقه مند بودند بارها و بارها صدای گویندگان را بشنوند، حتی برایشان پرسش های مختلف هم پیش می آمد که چطور این همه آدم در این جعبه کوچک جمع می شوند؟ چگونه این صداهای متنوع از امواج رادیو عبور کرده و شنیده می شود؟ و... همین کنجکاوی آنها را وادار می کرد تا بیشتر درباره این رسانه مطالعه کرده و نسبت به جزئیات آن آشنایی پیدا کنند.
 اما امروز این قاعده تغییر پیدا کرده و به مرور زمان و با بزرگ تر شدن خانواده رادیو، اطلاعات مردم نسبت به این رسانه بیشتر و بیشتر و امروز به عنوان یک رسانه فراگیر در میان مردم شناخته شده است. گرچه به مرور زمان رسانه هایی همچون تلویزیون، ویدئو، ماهواره، اینترنت و... در ایران متولد شد، اما رادیو هرگز جایگاه خودش را از دست نداد و هنوز هم مردم عاشقانه به برنامه های این رسانه گوش می دهند. هنوز هم شنیدن قصه های شبانه برای مخاطبان ارزشمند است و جایگاه خودش را دارد.

    هرچند عصر رسانه های مختلف به مخاطب حق انتخاب داده است، اما هنوز هم رادیو در سپهر رسانه می درخشد و در میان مردم جایگاه خودش را دارد، و به دلیل سهولت استفاده از آن، مردم همچنان رادیو را رسانه همیشگی خود می دانند، چون هر فردی همزمان با هر کاری می تواند به برنامه های رادیو گوش بدهد. یکی از کاربردهای رادیو در زمان هایی است که در خودرو نشسته ایم و در ترافیک اتوبان های شلوغ گرفتار شده ایم. کافی است پیچ رادیوی خودرو را بچرخانیم تا هر برنامه ای و در هر حوزه ای که دلمان می خواهد را گوش بدهیم، رسانه ای که امروز فقط یک شبکه ندارد و به یک خانواده 24 کانالی تبدیل شده است.


   در واقع با تدبیر و همت معاونت صدا این خانواده امروز آن قدر بزرگ شده که دارای شبکه های تخصصی، اختصاصی و عمومی رادیو هستیم و همین به مخاطب حق انتخاب می دهد که الان برنامه طنز را در رادیو صبا، برنامه های قدیمی را در رادیو گلچین، برنامه های استانی را در رادیو تهران، برنامه های عمومی را در رادیو ایران، نمایش ها را از رادیو نمایش، مباحث چالش برانگیز را در رادیو گفت وگو، خبرهای حوزه بهداشت را در رادیو سلامت و... پیگیری کند، حتی با بزرگ شدن خانواده رادیو، جوانان هم برای خودشان صاحب شبکه رادیو جوان شدند و قرار است کودکان و نوجوانان هم صاحب شبکه تخصصی کودک شوند.


    یکی دیگر از اقدامات ارزنده رادیو، توجه به مخاطبان خاص در حوزه معرفتی است و مخاطبان از طریق رادیو قرآن می توانند تلاوت زیبای قاریان را بشنوند و با گوش دادن به رادیو معارف هم نه تنها با سبک زندگی دینی آشنا شوند، بلکه این شبکه رادیویی پاسخگوی شبهات آنها در مسائل دینی به شکل مطلوبی است.

    سال های اخیر رادیو اینترنتی هم راه اندازی شده تا پاسخگوی کسانی باشد که علاقه مند به فضای مجازی هستند. همچنین در مناسبت های خاص رادیوهای اینترنتی متناسب با همان ایام فعال می شوند تا به نیاز شنوندگان در حوزه مجازی پاسخ دهند. امروز دیگر رادیو فقط یک نفر نیست، بلکه یک خانواده بزرگ است که همچون چتری بر سر مخاطبان قرار دارد، مخاطبانی که می توانند با گوش دادن به رادیو به نکات بسیار شایسته ای دست پیدا کنند و به دانش شان افزوده شود

 

yes


*با تشکر از بازدید شما . هر گونه استفاده از متون و تصاویر این وبلاگ ممنوع میباشد . *
  • ۹۳/۰۲/۰۶
  • ۴۸۸ نمايش
  • جوان و جوانه

نظرات شما (۱)

خوشحالم که یه رادیویی پرو پاقرصم ...

زادروز رادیو هم به همه رادیویی ها مبارک البته با تاخیر ...
پاسخ :
تبریک ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">