برنامه سازی در رادیو (5)
برنامه سازی رادیویی (5)
در قسمت قبل برنامه سازی برای رادیو با همدیگه اشاره کردیم که چطور سوژه های رادیویی رو برای برنامه سازی انتخاب کنیم و چطور خوب ببینیم و بشنویم .
در این فسمت میخوایم تا با همدیگه در مورد خلاقیت در برنامه سازی رادیویی صحبت میکنیم
همه سوژه ها و ایده هایی که هر فرد برای برنامه سازی ان هم در رسانه ای مانند رادیو داره باید به گونه ای خاص پرداخت بشه .
منظورمون از پرداخت شدن اینه که هر کدوم از برنامه سازهای مختلف و فردی که بخواد برنامه سازی رو انجام بده یک سری واقعیات و رویدادهایی رو در ذهن خودش داره که این ها خودش ماده خامی هست برای اون برنامه ساز
خیلی برای ما اتفاق افتاده که برنامه های رادیویی مختلف رو میشنویم اما نمیتونیم اونجوری که باید با اون برنامه رادیویی ارتباط برقرار کنیم .
برنامه سازی موفق هست که بتونه اول بر مخاطب خودش اثر بذاره و بعد بتونه اون اثر پذیری بر مخاطب رو حفظ کنه که خوب این خیلی مهمه
و بخاطر همین هم برنامه ساز تلاش میکنه تا طوری برنامه خودش رو به مخاطب و شنونده ارائه بده تا برای مخاطب قابل فهم باشه و در ذهن اون باقی بمونه مخصوصا برای شبکه ای که مخاطبانش خاص باشند یا اینکه اون شبکه مخصوص جوانان ایرانی باشه
بعد از انتخاب سوژه و ایده مورد نظرمون باید ببینیم از ساخت این برنامه به دنبال چی هستیم و هدفمون از ساخت این برنامه مشخص باشه
هدف ما میتونه تاثیری باشه که مخاطب با شنیدن برنامه ساخت ما بتونه داشته باشه
تولید یک برنامه رادیویی بسیار شیرین و جذابه
شروع برنامه ، پایان برنامه ، نحوه سیر برنامه تا اخر میتونه با خلاقیت هایی توسط سردبیر و تهیه کننده برنامه همراه باشه که درموردش باز با هم صحبت میکنیم .
*با تشکر از بازدید شما . هر گونه استفاده از متون و تصاویر این وبلاگ ممنوع میباشد . *
- ۹۲/۰۷/۱۰
- ۹۳۱ نمايش